حاشیه

سرنوشت تلخ بازیگر نقش آتسوکو “سریال اوشین” در 55 سالگی+عکس و بیوگرافی

سرنوشت تلخ بازیگر نقش آتسوکو “سریال اوشین” در 55 سالگی+عکس و بیوگرافی

یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو (ژاپنی: 田中 好子؛ متولد ۸ آوریل ۱۹۵۶ – فوت شده ۲۱ آوریل ۲۰۱۱) هنرپیشه و خواننده اهل ژاپن بود. وی بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۱۱ میلادی فعالیت می‌کرد. تا انتها همراه مطلب یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو در بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال باشید.عکس های یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو

عکس های یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو

 

سرنوشت تلخ بازیگر نقش آتسوکو “سریال اوشین” در 55 سالگی+عکس و بیوگرافی

 

یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو

بیوگرافی یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو

یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو هنرپیشه ژاپنی است. او همچنین به عنوان یکی از اعضای گروه پاپ Candies مشهور بود. زمانی که تاناکا عضو Candies بود، با نام مستعار “سو” (スーちゃん، سو چان) شناخته می شد. گروه در اوج محبوبیت، در سال 1978 منحل شد. تاناکا همچنین خواهر شوهر بازیگر سرشناس ماساکو ناتسومه بود.

یوشیکو تاناکا

تاناکا در آداچی توکیو به دنیا آمد. او در فیلم Godzilla برنده جایزه بهترین بازیگر زن در چهاردهمین جایزه فیلم هوچی برای باران سیاه شد.

در سال 1991، او با تاجر Kazuo Odate ازدواج کرد. او در سال 1992 به سرطان سینه مبتلا شد و برای مدتی توانست این بیماری را درمان کند. اما بار دیگر در اکتبر 2010، سرطان او بازگشت. تاناکا در 21 آوریل 2011 در سن 55 سالگی درگذشت.

فیلم شناسی

Godzilla vs. Biollante (1989) – Asuka Okouchi

Black Rain (1989) – Yasuko

تلویزیون

Totsugeki! Hyūman!! (1972, NTV, Tokusatsu Series) – Hoshiyama Rumiko

Oshin (1983, NHK) – Hatsuko age 20-40

Tokugawa Ieyasu (1983, NHK) – Ayame

Byakkotai (1986, NTV) – Yamamoto Yaeko

درباره داستان سریال اوشین

این سریال 297 قسمتی از روی یک داستان حقیقی ساخته شده که ماجرای مردی به نام کازئو وادا بود. او صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای یائوهان بود که از صفر شروع کرد و بعد به پول پارو کردن رسید. در حقیقت اوشین با هدف ایجاد انگیزه در راستای توسعه اقتصادی ساخته شد و البته اولین سریال ژاپنی بود که پس از انقلاب از آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران روی آنتن رفت.

سریال اوشین محبوبیت زیادی نزد مردم یافته و بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیونی دنیا پخش شده است. حتی برخی «اوشین» را معروف‌ترین شخصیت زن ژاپنی در دنیا می‌دانند.

نوبوکو اوتاوا

اوشین مظهر خانواده بود. او در دوران کودکی سختی بسیاری می‌کشد، با بی‌محبتی پدرش که ناشی از فقر مفرط بود، روبرو شد و حتی برای تامین نیاز اولیه‌اش یعنی غذا مجبور شد تا از سنین کودکی دور از خانواده‌اش زندگی کند. اما هیچکدام از این موضوعات باعث نشد تا او پدر و مادرش را فراموش کرده و یا آنها را ترک کند. او همواره عاشقانه به پدر، مادر و سایر اعضاء خانواده‌اش محبت کرد و در هر شرایطی تابع نظر پدرش بود.

صبرپیشگی اوشین در سنین جوانی هم ادامه داشت و او در مقام همسر و مادر فرزندانش تمام تلاش خود را برای نگهداری خانواده‌ خود کرد. در حقیقت برای اوشین کانون گرم خانواده در اولویت قرار داشت و شاید همین نکته راز ماندگاری این سریال ژاپنی باشد.

«سال‌های دور از خانه» که به زندگی دختر بچه‌ای فقیر در جنگ جهانی دوم می‌پردازد، به نویسندگی «هاشیدا سوگاکو» و همراهی 8 کارگردان از جمله هیرویوکی ایگوچی، هیهاچیرو کوبایاشی، مینورو تاکموتو، یوشیو موچیزوکی، فومیتاکا یوشیمورا و جیرو اباتا ساخته شده است. تهیه کننده این اثر نیز یوکیکو اوکاموتو بوده و کوئیچی ساکادا نیز آهنگساز سریال اوشین بوده است.

این سریال در 60 کشور دنیا به نمایش درآمده و بالای 62 درصد مخاطب داشته است. در سال‌های بعد انیمیشن‌هایی از روی این سریال برای کودکان نیز ساخته شد و حتی در همین اواخر یعنی در سال 2012 یک نسخه سینمایی از روی فیلم سینمایی اوشین ساخته شد.

البته پخش آن در این کشورها بسیار تاثیرگذار بوده است هرچند که خود ژاپنی‌ها خیلی اعتقادی به آن نداشتند. آنها بر این باور بودند که لزومی ندارد داستان فقر و بیچارگی آنها دست به دست در دنیا بگردد و تصویری ناخوشایند از این کشور که امروز یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیاست را نشان بدهد.

اما اوشین تمام مرزها را درنوردید و به قدری مهم شده بود که پلی در ژاپن را به نامش کنند و ویتنامی‌ها به خدمتکارهای زن خود «اوشین» بگویند.

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا